2009. május 12., kedd

A Majdnem Társulat új előadásra készül

A Majdnem Társulat 2007 novemberében alakult. Audióvizuális – mozgásszínháznak nevezték első darabukat. 2008 januárjától helyet kaptak a Budapesti Műszaki Egyetem R-klubjában, a Szkéné színház kamaratermében. Legutóbbi darabjuk (Tényleg szeretsz?) próbáján beszélgettünk Lőrincz Beával, a csapat vezetőjével. Mesélt a kezdetekről, a próbafolyamatokról és a következő darabjukról is.
KuKu: Hogy kerültél kapcsolatba a színházzal? Mindig köztudott volt az ismerőseid körében, hogy darabot szeretnél rendezni?

Lőrincz Bea:
A gimiben főként, 2003-ban volt egy darab, amit csináltam, Vízió címmel. Nagyon szeretek színpadon lenni, viszont kell valaki a csapatba, aki megmondja mit és hogyan kell. Valahogy minidig úgy alakult, hogy olyan emberekkel találkoztam, hogy mindig én lettem az aki, elmondta mi hogy legyen.

Kuku: Végül is ez automatikusan úgy alakult, hogy felnéznek rád, követnek téged. Vannak fegyelmezési problámák?

Lőrincz Bea:
Tudni kell, hogy a társaságban én vagyok a legfiatalabb. Mikor egy 26 éves lány, tegyük fel bármilyen problémája van, nyílván a szabadidejét szánja erre, és nem dolgozik úgy ahogy kellene, és én ezt szóvá teszem, nyílván vannak összetűzések, félreértések. Nem kell őket fegyelmezni, nagyon jól tudják, miért vannak itt. Azért az nehézkes, hogy mindig én fogjam a kezembe az irányítást, de ez működik. Viszont mindig kapok építő jellegű kritikákat. Mindig megbeszéljük, ha probléma van. Figyelek rá, hogy ne legyen káosz.

Kuku: A tagoknak van valamilyen előképzettségük?

Lőrincz Bea:
Van egy lány, akivel gimiben is dolgoztam együtt, egy színjátszókörbe jártunk. Ő egyébként néptáncos, néptáncot oktatja is. Van egy másik lány ő kortárs tánc területén jeleskedik. Maja pedig 6 éve balettozik.

Kuku: Úgy tudjuk, hogy lehet jelentkezni hozzátok új tagoknak.

Lőrincz Bea:
Igen, lehet. Nincsen semmilyen kritérium, annyit kértem, hogy írjanak egy önéletrajzot, egy bemutatkozó levelet. Fontos, hogy tisztában legyenek vele, hogy ez mivel jár, hogy mi mennyit próbálunk, mennyire tudja ezt a tempót tartani.

KuKu: Mivel foglalkoztok most?

Lörincz Bea:
Mostani darab a Tényleg szeretsz! Én csináltam a prózai részeket, a néptáncos lány a koreográfiát. A következő darabunk címe: Állítólag. Ez végülis egy kortárs darab, de többet egyelőre nem mondok róla. A darab mellett persze tréningezni is szoktunk. Beszéd órát és mozgás órát is tartunk. Szeretném, ha a társulat tagjai tanulnának is, hiszen itt senki sem képzett színész.

Kuku: Ti egy baráti társaság is vagytok?

L.B.:
Igen, szerencsére nagyon jó csapat alakult ki belőlünk a próbafolyamatok alatt.
KuKu: Mikor láthatjuk a következő darabot?
L.B.: Május 29-én az R-Klubban, az új darabunkat nézhetik meg az érdeklődök.
További sok sikert kívánunk nektek!

Nincsenek megjegyzések: